fbpx

Bureau for en uge – OEG X Red Barnet

130 gymnasieelever til kamp mod billeddeling, digital mobning og grooming.

I uge 43 vil eleverne på Ørestad Gymnasium sætte fokus på digitale krænkelser blandt unge og komme med egne løsningsforslag på problemet. 

I projektet går eleverne fra at være skoleelever til at skulle grundlægge deres eget innovationsbureau i rollespillet “Bureau for en uge”.

Eleverne skal arbejde med analyser af krænkelserne, idéudvikling, story doing, design thinking, film og historier på sociale medier. 

Til sidst skal de lave deres egne case film om problemet med digitale krænkelser og deres løsningsforslag.

 

Red Barnet står for fagligheden angående digitale krænkelser.

 

Eleverne får inspiration og gæsteundervisning fra

CPH Strategy (reklamebureau)

Strømlin (innovationsbureau)

Bacon (filmselskab)

OEG til kamp mod digitale krænkelser

“Eleverne skal både kreativt og fagligt prøve kræfter med at bekæmpe den digitale verdens skyggesider. De får reel viden og redskaber, og de skal arbejde naturligt med deres egne kreative løsninger. Vi vil give eleverne kompetencer til at kunne forandre digital kommunikation og ansvarligt kunne agere på de sociale medier.”
Mads Lyngby Skrubbeltrang, Rektor på Ørestad Gymnasium

Projektet afsluttes med et stort Award show d. 5. november kl. 13.45-15.00, hvor der bliver overrakt priser til de bedste casefilm.
Hovedprisen er en “re-make” af bedste film, hvor eleverne vil forbedre vinderfilmen i samarbejde med professionelle konsulenter fra uddannelsesbureauet Frederiksens.

Juryen består bl.a. af Sundhedsborgmester i Københavns Kommune, Sisse Marie Welling, Jon Lange fra Red Barnet samt en række profiler fra de fremtrædende reklamebureauer samt uddannelseskonsulent, Michael Frederiksen og rektor, Mads Lyngby Skrubbeltrang.

Ørestad Gymnasium og Red barnet projekt 3