fbpx
elever fra 2m vinder pris

Elever fra 2m vinder prestigefyldt pris

Elever fra 2m vinder prestigefyldt pris I uge 43 deltog fem 2.g-klasser i et ret vildt projekt. De gik nemlig fra at være skoleelever til at grundlægge deres eget innovationsbureau i rollespillet “Bureau for en uge”. Eleverne lavede casefilm om problemet med digitale krænkelser blandt unge. Og projektet blev i fredags afsluttet med et stort Award …

Elever fra 2m vinder prestigefyldt pris Læs mere »

Elever fra 2m vinder prestigefyldt pris

I uge 43 deltog fem 2.g-klasser i et ret vildt projekt. De gik nemlig fra at være skoleelever til at grundlægge deres eget innovationsbureau i rollespillet “Bureau for en uge”. Eleverne lavede casefilm om problemet med digitale krænkelser blandt unge. Og projektet blev i fredags afsluttet med et stort Award show, hvor der blev overrakt priser til de bedste film. Juryen bestod af mange prominente gæster bl.a. Sundhedsborgmester i Københavns Kommune, Sisse Marie Welling, Susanne Lund fra reklamebureauet CPH Strategy og Peter Solow fra innovationsbureauet Strømlin.
 

Vinderne af Grand Prix-prisen, der i reklamebranchen er den mest fornemme pris, man kan modtage, blev “Tænk før du deler”. Den er produceret af Sofia, Karoline, Immanuel, Noa fra 2m. 

 

Dommerne gav filmen følgende ord med på vejen: “Filmen bærer præg af en stærk kreativ ide, hvor den ”røde plet” fungerer godt både visuelt og kommunikativt. Gruppen har valgt en god vinkel på problemstillingen. Det er nemlig ikke dem, der er på billederne, der er problemet. Det er dem, der deler billederne. Desuden er det et fint greb at vise, hvordan straffeattesterne langsomt hober sig op, når man deler krænkende billeder online.”

 

Ud over æren vinder gruppen en re-make af deres film i samarbejde med Michael Frederiksen fra udannelsesbureauet Frederiksens. Stort tillykke til Sofia, Karoline, Immanuel og Noa!

 

Mens du venter på at se re-maket af “Tænk før du deler”, kan du tjekke originalen ud her.